8 overvejelser når du skal leje et coverband

coverband

Hvorfor booke et coverband?

At bestille et coverband er en fantastisk måde at løfte din fest til et højere niveau på. Så er spørgsmålet bare, hvordan og hvorledes, du finder et passende live band. Online, er der selvfølgeligt et stort udvalg af coverbands, og Evenses vil gerne hjælpe dig med at finde live musik, der er skræddersyet efter dine ønsker og præferencer.

Nedenfor giver vi dig 8 overvejelser, du bør gøre dig, når du vil booke live musik til en vellykket aften.

Hvorfor live musik til festen?

Du har sikkert været til en fest, hvor du tænkte ''noget mangler''. En fest kan være god i sig selv, men hvis den skal være helt fænomenal kan du næppe komme uden om live musik. Et live band kan løfte festen til et højere niveau på mange måder. Vi vil gerne hjælpe dig med at finde frem til den type kunstner, som opfylder dine ønsker, og som passer bedst til dit arrangement.

Vi ønsker at bringe underholdning til din fest til et absolut højdepunkt, så du og dine gæster kan få en uforglemmelig fest. Live musik vil være en glæde for gæsterne men, også for dig selv.

Hvilken slags musik passer til din fest?

Man kan ikke argumentere for smag, og det samme gælder for musik og ønsker til en god fest. Derfor er det vigtigt at overveje, hvilken slags musik der er ønsket til din fest. Kan du lide 80'er musik, men dine gæster ønsker nutidig popmusik? Så husk altid at overveje, om dit valg af musik passer til dine gæster og deres gæster. På denne måde, vil snakken om din fest løbe i flere måneder.

Hvis smagen er meget forskellig, kan du altid vælge flere forskellige typer musik. Det vil sige, at du booker flere kunstnere og genrer i løbet af aftenen. F.eks. kl. 20:00-21:00 vælger man at leje en DJ. Derefter, kan du leje et band som giver et brag af en koncert, og til sidst en DJ igen for at give festen det sidste stykke live musik. På den måde er der noget til enhver smag, og aftenen bliver mere varieret.

Hvad koster et coverband?

Et godt coverband kan bestilles efter dine ønsker og præferencer og i alle former og størrelser. For et godt professionelt coverband koster det hurtigt mellem 10.000 dkk og 25.000 kroner når transport og opsætning regnes med.

Vores professionelle musikere har spillet masser af koncerter med hinanden og kan derfor udfylde din særlige ønsker. Vores cover-bands og tribute-bands spiller kendte sange til enhver relevant stemning.

Hvordan finder du et godt coverband til din fest?

Den nemmeste mulighed er at søge gennem en søgemaskine. Søgemaskinen ved hvad du leder efter til events og festen, og de har et stort repertoire. Dette giver et godt overblik over musikken. Til gengæld kan søgemaskiner ikke tilbyde dig professionel hjælp, og der er ingen mulighed for personaliserede løsninger.

Er du i tvivl om et coverband eller mangler rådgivning til det rette band? Så ring eller skriv gerne ind til os. Vi har professionelle og erfarne medarbejder til rådighed. Derudover er der ikke noget, der hedder dumme spørgsmål i vores øjne. Det betyder, at du kan spørger om alt, så vi kan få din fest tilrettelagt efter dine ønsker. Vi vil gøre alt i vores magt for at hjælpe dig med at planlægge din drømme fest.

hvornår skal du booke et coverband til min fest?

Gode coverbands skal bestilles i tide, ellers risikerer du, at de allerede er booket eller måske ikke er til rådighed på den valgte dato. Derfor, er det vigtigt at sørge for bestille i god tid. Især hvis din fest ligger i højsæsonen - f.eks. hvis det er en julefrokost eller konfirmation - er det relevant at være ude i god tid. Dette skyldes, at disse datoer er meget populære, og at bands generelt får rigtigt mange forespørgsler i denne tid.

Hvor lang tid bør bandet spille?

Et godt coverband varer ofte 2-3 timer med ''energi'' til gæsterne. Coverbands spiller oftest i sæt af 45 minutter, men kan justeres efter kundens ønske. Derudover, så kan du som kunde komme med forslag til spilletiden. Vores event specialister samarbejde med dig, for at finde den optimale spilletid.

Det skal ikke være sådan, at gæsterne falder i søvn på stolen efter 1 times underholdning. Ligeledes er det nok for meget for dine gæster hvis et rockband spiller for dem i fire timer. Derfor er det vigtigt at overveje genren når du planlægger længden på koncerten.

Hvad har et coverband brug for?

Et coverband behøver ikke meget for udførelse af en profesionelle af en præstentation. Efter alt, tager bandet en masse udstyr med dig. Tænk på:

Lydteknologi op til 150 deltagere.

Mikrofoner og stande.

De nødvendige kabler.

De nødvendige instrumenter.

Så hvad skal være til stede på stedet?

En kraftgruppe med flere stik (tænk på 5 til 8 forbindelser)

Den nødvendige plads, mindst 3 kvadratmeter pr musiker. Mindre er naturligvis muligt efter aftale.

En god tjekliste til det perfekte coverband:

- Overvej hvem dit publikum er - har du fundet et coverband, som alle kan lide?

- Sørg for, at antallet af deltagere er taget i betragtning. Kan teknikken spille for det pågældende antal af deltagere?

- Lav klare prisaftaler og vær sikker på at tage højde for lydforstærkning, rejseomkostninger og hvor længe bandet spiller.

- Mærk efter hvad du vil have. Underholdning er en stor del af alle begivenheder. Er du stadig i tvivl? Så spørg en eventspecialist om hjælp.

Evenses kan tilbyde en bred vifte af professionelle bands, herunder festbands, jazzbands og bands til at spille baggrundsmusik. Vi kan også hjælpe dig med andre forespørgsler, som leje af belyste dansegulve, fotografer og fotostands.

Se professionelle live cover bands her


Er du ikke sikker på, hvilken slags underholdning, der bedst kan sætte gang i dit næste event? Eller vil du arrangere en stor fest og har brug for hjælp og råd? Så er vi hos Evenses klar til at hjælpe dig. Vi er klar til at give dig forskellige muligheder og tilbyde dig forskellige løsninger til din fest. Vi står klar til at give dig et uforpligtende tilbud og rådgivning.



Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!