Hiphop booking til din begivenhed

ben-wiens-Qcl98B8Bk3I-unsplash.jpg

Hiphop booking

Er alt ved at være arrangeret til dit bryllup om et par måneder, undtagen underholdningen til den store fest efter middagen? Din ældste søns fødselsdag er lige på trapperne, og du vil overraske ham med noget specielt på hans store dag? Det kan være, at du allerede har overvejet det selv, men måske er det en ide at holde en hiphop-fest. Vi har nok ikke brug for at forklare, hvad hiphop er, men vi kan forestille os, at du har spørgsmål til hvordan du bedst kan planlægge din hiphop-fest.

For det første er det vigtigt at forstå, at hiphop-shows kan fås i mange forskellige former. Hvilken form der er bedst for dig og din begivenhed, afhænger i sidste ende meget af, hvad du har af ønsker. For eksempel kan det meget vel være, at du virkelig nyder at arrangere en fest, men at du ikke nyder al den nødvendige planlægning og forberedelse. I et sådant tilfælde kan du vælge et erfarent underholdningsbureau som Evenses for at overlade alle forberedelserne til en specialist. Alt, hvad vi har brug for, er dine ideer til festen, og hvordan din drømmebegivenhed skal foregå.

Det er dog også muligt, at du som organisatør virkelig nyder at være tæt involveret i al planlægning og forberedelser. Vi kan også være af stor værdi i dette tilfælde. Ved du for eksempel, hvilken mad og drikke du vil servere til festen, men du har ikke tid til at sammenligne forskellige cateringfirmaer? Overlad det blot til os. Hvis du er faldet for et live hiphop-act, men du har ingen idé om hvordan du finder dem, kan vi booke det perfekte hiphop-act til din fest. Med vores support kan du overlade de opgaver, du ikke har lyst eller tid til, til specialister.

Uanset hvilken form for service eller underholdning du leder efter, hjælper vi hos Evenses dig med at planlægge din hiphop-begivenhed. For at komme i gang kan du tage et kig på vores hjemmeside. Du kan bruge søgemaskinen til at rulle gennem de forskellige muligheder i vores portefølje, herunder filtrering efter den type lejlighed og budget, du vil sætte af samt et stort antal anmeldelser fra personer, der allerede har booket disse tjenester og acts. Det kan allerede hjælpe dig lidt, når det gælder at booke en hiphop-show.

Hiphop evolutionen

Hiphop er ikke kun en musikgenre, men en hel kultur i sig selv, bestående af de fire elementer rap, DJing, breakdans og graffiti.. Hiphop begyndte at vinde popularitet i 1970'erne, især blandt afroamerikansk ungdom i kvarteret Bronx, der ligger i New York. Musikkens popularitet voksede ikke, fordi den ikke blev spillet i radioen, som det var tilfældet for meget musik på det tidspunkt, men blev større takket være de såkaldte blockparties. Et blockparty er en fest, hvor en alle beboerne i en boligblok deltager. Det var til disse blockparties, at DJs begyndte at mixe musik, ofte ved at forbinde breaks af to kopier af den samme sang ved hjælp af to pladespillere.

Disse DJs var faktisk de første hiphop-DJs, og takket være den hurtige udvikling af musikudstyr og mix-teknikker blev deres arbejde hurtigere kendt. Det er også i denne periode, at rap begyndte at vinde popularitet. Kunstnere som Grandmaster Flash og Furious Five, Marley Marl og Doug E. Fresh var nogle af de store navne i æraen, men det tog indtil 1979, før en hiphop-plade blev populær blandt mainstream-publikummet for første gang. Den første bar i denne sang, Rapper's Delight af The Sugarhill Gang, er også hvor hiphop-genren fik sit navn. Det var også på denne tid, at hip-hop begyndte at udvikle sig udenfor USA.

1980'erne og begyndelsen af ​​1990'erne er også kendt som de gyldne år af hiphop. En ny bølge af hiphop-artister, hiphop-sange og hiphop-bevægelser blev kaldt new school hip-hop. Berømte navne som LL Cool J, Public Enemy og A Tribe Called Quest dominerede hiphop-verdenen på det tidspunkt. På samme tid begyndte alvorlige subgenrer af hiphop at dukke op, inklusive gangster-rap, repræsenteret af kunstnere som Tupac Shakur, Biggie Smalls, Nas og NWA, med store navne fra vestkysten som Dr. Dre og Snoop Dogg og hardcore rap fra østkyst rappere som Mobb Deep og Wu-Tang Clan. Udviklingen af ​​hiphop som musikgenre og kultur fortsatte i 1990'erne, efter at 1980'erne havde været et vendepunkt. Hip hop var nu blevet en mainstream-genre. I mellemtiden fortsatte musikken med at diversificere og opdele i nyere strømme, inklusive undergenre som det sydlige rap og Atlanta-hiphop.

Hip-hop begyndte også at blive blandet med andre musikgenrer, ofte med stor succes. Gode ​​eksempler på dette er sangeren Lauryn Hill og Erykah Badu i neo soul, og Korn og Limp Bizkit i new metal. I Danmark var det især Østkyst Hustlers, MC Einar og Clemens, der på dette tidspunkt var den absolutte base for dansk rap.

I slutningen af ​​1990'erne var hip-hop en af ​​de bedst sælgende genrer, og i begyndelsen af ​​00'erne begyndte hip-hop også at indtage en plads inden for popmusik. Da salget af "old school" hiphop faldt, begyndte crossover-kunstnere som Outkast og Kanye West at give sig et navn som popartister. Flere årtier senere blev flere kommercielle rappere som Lil Wayne, Soulja Boy og B.o.B. populære. Disse kunstnere banede vejen for nogle af de mest berømte crossover-kunstnere inden for popmusik, såsom Nicki Minaj, Drake og Kendrick Lamar. Hvad angår dansk rap er Ukendt Kunstner, Tessa og Gilli nogle af de navne, der har skabt furore i de seneste år.

Hvad kan Evenses tilbyde dig?

Som specialist inden for underholdning har vi en bred portefølje af hiphop-acts, der er velegnede til alle slags fester og begivenheder, alt fra fødselsdage og temafester til firmaarrangementer. Uanset om du holder en fest til familien i haven og vil give den en unik atmosfære, eller organiserer en firmafest, hvor du vil tilbyde noget original underholdning, kan Evenses hjælpe dig med at finde det, du leder efter. Når alt kommer til alt, hvor mange af dine gæster har så nogensinde haft mulighed for at opleve et live hiphop-show, der er specielt tiltænkt til dem? Book et hiphop event gennem Evenses, og giv dine gæster en bid af hiphop-kulturens essens.


Er du ikke sikker på, hvilken underholdning der passer bedst til dit næste event? Eller vil du arrangere en stor fest og har brug for hjælp og råd? Så er vi på Evenses klar til at hjælpe dig. Vi er glade for at fortælle dig om de forskellige muligheder og tilbyde dig forskellige løsninger til en vellykket fest. Vi står klar til at give dit uforpligtende rådgivning og tilbud



Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!