Sorter efter: Mest Relevante
Sorter efter: Mest Relevante
Dansk folkeorkester
100% match

Dansk folkeorkester

Book et dansk folkeorkester til at spille til dit arrangement
Originalt dansk folkeorkester Dette folkeorkester er mere end bare et band. Med seks års erfaring og en passion for musik, har de...
Mere information

5 (11 Anmeldelser)
10000 kr - 15000 kr
Stryger kvartet
100% match

Stryger kvartet

Klassisk kvartet til din begivenhed
Den klassiske Strygerkvartet, bestående af cello, viola og to violiner, er enestående i sin evne til at berige enhver begivenhed med harmoniske melodier og...
Mere information

20000 kr - 28000 kr
Stryger Trio
100% match

Stryger Trio

Lej en stryger trio med smuk klassisk musik
Stryger Trio Stryger trioen leverer smukke og nærværende øjeblikke med klassisk musik, som sent glemmes. Musikken skaber æstetisk nærvær og en eleg...
Mere information

15000 kr - 25000 kr
Party Hit-Orchestra
100% match

Party Hit-Orchestra

Lej Party Hit-Orchestra som garanterer fed musik og underholdning til dit arrangement
Party Hit-Orchestra - Festband med et kæmpe repertoire Ønsker du en festlig stemning til dit kommende arr...
Mere information

5 (3 Anmeldelser)
Pris på forespørgsel
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!

Eller lad os ringe tilbage

Dixieland Orkestre

Skal du booke et Dixieland orkester til din fest, fødselsdag eller bryllup? Et Dixieland orkester bringer en svingende atmosfære ved enhver lejlighed. Udover det faktum, at et Dixielands orkester kan underholde gæsterne perfekt, kan de også bruges på mange forskellige måder. Vores Dixieland orkestre er meget fleksible og tager hensyn til dine ønsker. Foretrækker du et bevægende Dixieland orkester, som kan underholde gæsterne til fods? Så er det ikke noget problem. Vores Dixieland orkestre er mobile, men kan selvfølgelig også udføre på scenen. Med kombinationen af ​​vokaler og instrumenter som banjos, tubaer og blæseinstrumenter er vores Dixieland musikere klar til det hele.

Til enhver lejlighed kan du bestille vores dixieland orkester, som åbningen af ​​din butik, det lokale marked eller bare til din egen fest. Det gode ved vores Dixieland orkestre er, at de kan reagere på mange temaer. På den måde kan de tilpasse sig dit tema med julemanden og julen og tage de nødvendig redskaber i brug. Er du nysgerrig efter den type musik, som vores Dixieland orkestre spiller?

Hvad er Dixieland-jazz?

Dixieland jazz er en type jazz, der først blev spillet af jazzmusikere i gamle New Orleans. Navnet "Dixieland" er en henvisning til det "gamle syd" i koloniale Amerika, specifikt til regionen lige syd for Mason-Dixon-linjen, grænselinjen mellem delstaterne Pennsylvania og Maryland. Dixieland jazz er en af ​​de tidligste stilarter i jazzmusik. Selvom instrumenterne og størrelsen på bandet kan variere, består et Dixieland-orkester generelt af en "frontlinie" af trompet, trombone og klarinet med en "rytmesektion" bestående af mindst to af følgende instrumenter: guitar eller banjo, strengbas eller tuba, klaver og trommer.

En typisk Dixieland-jazzopførelse består af et instrument (normalt trompet), der spiller melodien eller en genkendelig variation, og resten af ​​'frontlinjens instrumenter' supplerer melodien for at skabe en dynamisk lyd. Dette sikrer i vid udstrækning, at Dixieland-jazz ofte lyder meget mere varieret og polyfonisk end for eksempel et bigband, der spiller efter et tæt øvet stykke. Musikken begyndte at blive fremtrædende i begyndelsen af ​​det tyvende århundrede, men udtrykket "Dixieland" blev først virkelig populært efter ankomsten af ​​Original Dixieland Jazz Band i 1917 og deres solgte millioner af plader. Louis Armstrongs All-Stars er også et band, der populært er identificeret med Dixieland-jazz. Begge orkestre er værd at kigge op, hvis du overvejer at booke et Dixieland-orkester til din fest eller begivenhed, selvom du utvivlsomt allerede kender dem, hvis du er fan af genren.

Vil du arrangere en stor fødselsdagsfest, og du leder efter en måde at få dine gæster til at danse? Vil du gøre åbningen af ​​din nye butik til en livlig fest? Eller måske leder du efter en original handling for at øge den årlige firmamiddag? Uanset hvilken fest du vil arrangere, kan du booke et Dixieland-orkester gøre det til en mindeværdig lejlighed. Dixieland-bandene, som vi regelmæssigt samarbejder med, spiller forskellige repertoirer, lige fra jazz og pop til at synge med, og er glade for at tilpasse sig kundernes ønsker. I de fleste tilfælde kan du også hjælpe med at bestemme båndets sammensætning, og hvilke instrumenter der bruges. På denne måde kan du give et personligt præg til næsten enhver lejlighed og lade dine gæster forbløffet!

Forskellige typer af Dixieland-jazz

Da jazzmusik generelt hovedsageligt er præget af improvisation, er der mange undergenrer inden for jazz, hvoraf Dixieland er en. Dixieland jazz-undergenren kan dog også opdeles i forskellige stilarter, hvoraf den mest almindelige er Chicago Style, West Coast Revival og den engelske Old Style Jazz.

På grund af flytningen af ​​mange sydlige musikere mod nord efter 1917 er Chicago Style jazz en form for jazz, der er stærkt inspireret af den originale Dixieland-jazz fra New Orleans. Overgangen fra den oprindelige stil til Chicago Style var hovedsageligt repræsenteret af den større vægt på solo kor i stedet for små solo pauser, såvel som vægten på hurtigere tempoer, streng bas og guitar (erstatter den traditionelle tuba og banjo) og saxofoner. King Oliver og Jelly Roll Morton var nogle af de største stjerner i Chicago jazzscene, mens Louis Armstrong med sit Hot Five og Hot Seven band forårsagede et oprør i musikbranchen fra 1925 til 1928 med sin typiske form for Chicago Style. Udviklingen og væksten af ​​Chicago Style jazz ville i sidste ende også være begyndelsen på swingmusik i 1930'erne og 1940'erne.

West Coast Revival jazzstil er faktisk en reaktion på væksten af ​​Chicago Style og den tætte forbindelse mellem denne stil og swingmusikken. I slutningen af ​​1930'erne blev West Coast Revival startet af Lu Watters og hans Yerba Buena Jazz Band i San Francisco, og dette blev senere udvidet af trombonisten Turk Murphy. Musikken fra ikoniske Dixieland-kunstnere som Joe "King" Oliver, Jelly Roll Morton, Louis Armstrong og W.C. dannede grundlaget for West Coast Revival repertoiret. Tilstedeværelsen af ​​banjo og tuba i rytmesektionerne er et typisk kendetegn for et West Coast Revival orkester.

På grund af indflydelsen fra de to vigtigste orkestrale former for harmoni i de lave lande, harmoni og fanfare, indeholder traditionelle engelske jazzbands ikke et klaver eller strengeinstrumenter bortset fra banjo. Hvad du ser i disse ensembler er trompeter, tromboner og saxofoner ledsaget af en klarinet, en sousafon og en percussion sektion. Denne indflydelse afspejles også i størrelsen af ​​et typisk engelsk jazzfirma: Med et gennemsnitligt antal på femten bandmedlemmer er engelske jazzband de største ensembler til at spille traditionel jazzmusik.

Uanset om du lige er begyndt at udforske genren eller har nydt energisk Dixieland-jazz i årevis, hjælper Evenses med at give det ideelle band til din fest eller begivenhed. At bestille et Dixieland-orkester behøver ikke at være kompliceret, hvis du har de rigtige begivenhedsspecialister, der hjælper dig undervejs. Uanset om du er på udkig efter en simpel jazztrio til baggrundsmusik under middagen eller et engelsk gammelt orkester til at sprænge dine gæster væk, sammen kan vi booke Dixieland-orkestret, der passer perfekt til din fest og inden for dit budget.

Hvad kan Evenses gøre for dig?

At finde det rigtige band, der kan fremkalde New Orleans atmosfære i det tidlige tyvende århundrede, gøres bedst ved at finde et godt Dixieland jazzband. Ved at booke et Dixieland-orkester kan du skabe en munter, energisk atmosfære, samtidig med at du giver noget originalt og unikt til dit publikum. Når alt kommer til alt, får dine gæster normalt ikke chancen for at opleve Dixieland-jazz fra et live orkester hver dag.

En af de store fordele ved at arbejde med bands på vores hjemmeside er, at vi allerede har stor erfaring med at booke disse Dixieland-orkestre. Hvad der følger med alle disse bookinger er stor oplevelse og indsigt. Vi detaljerer også flere anmeldelser af bandet for at dele yderligere indsigt i, hvor god gruppen er. I kombination med noget videomateriale og hjælp fra vores bookere kan du få en god idé om de tilgængelige ensembler, inden du træffer en beslutning.

Vores Dixieland-orkestre kan tilpasse sig næsten enhver form for fest og tema, lige fra romantiske bryllupper og svingende fester med venner, til julefester med kolleger og autentiske amerikanske Thanksgiving-middage. Med spørgsmål om tilgængeligheden af ​​vores bands og mulighederne for at booke et Dixieland-orkester, kan du kontakte os syv dage om ugen, både via tilbudsformularen på hjemmesiden og via e-mail og telefon.

Book et dixieland orkester til din fødselsdagsfest, firmafest, bryllupsfest eller festival!

Ønsker du at booke et af vores dygtige Dixieland orkestre? Vi er altid parate til at rådgive dig om, hvilket orkester, der er det bedste match til din fest. Du kan bede om at få et tilbud, der tager højde for alle omkostningerne. Evenses kan tilbyde dig en pris, inkl. alle omkostninger, således at du aldrig står tilbage med uforudsete udgifter.

Se nærmere på hele vores udvalg af vores Dixieland orkestre her.



Hvordan booker jeg et orkester til min begivenhed?

Du kan kontakte Evenses via vores hjemmeside eller telefonisk for at diskutere dine ønsker og behov. Vi vil derefter arrangere en passende optræden til din begivenhed og give dig et pristilbud.

Hvor lang tid i forvejen skal jeg booke et orkester gennem Evenses?

Det er bedst at booke så tidligt som muligt, da populariteten af ​​orkestre kan betyde, at de bookes op til et år i forvejen. Evenses vil arbejde med dig for at sikre, at dit valgte orkester er tilgængeligt på den ønskede dato og tidspunkt.

Hvad er prisen for at booke et orkester gennem Evenses?

Prisen afhænger af flere faktorer, herunder orkestrets størrelse og popularitet, optrædendens varighed og beliggenhed. Evenses vil give dig et pristilbud baseret på dine ønsker og behov.

Kan et orkester spille specifikke musikgenrer eller sange?

Ja, de fleste orkestre er villige til at spille specifikke musikgenrer eller sange, men det afhænger af deres repertoire og stilarter. Evenses vil arbejde med dig og orkestret for at sikre, at de optræder med den ønskede musik.

Hvad kræves der af udstyr og plads til et orkester, som booket gennem Evenses?

Det afhænger af orkestrets størrelse og udstyrskrav. Evenses vil koordinere med orkestret og dig for at sikre, at der er tilstrækkelig plads og udstyr til deres optræden. Eventuelle udstyrskrav og tekniske behov vil blive drøftet på forhånd.

Hvilken type musik spiller bandet, og kan jeg anmode om specifikke sange?

Bandets musikstil og repertoire varierer fra band til band. De fleste bands er fleksible og kan tilpasse deres repertoire til dit arrangement. Du kan ofte anmode om specifikke sange, men det er vigtigt at gøre dette i god tid inden arrangementet, så bandet har tid til at øve og forberede sig. Kontakt bandet for at drøfte deres repertoire og eventuelle specielle anmodninger.

Hvor lang tid tager det for bandet at sætte op og tage ned?

Typisk tager det bandet omkring 60-90 minutter at sætte op og 45-60 minutter at tage ned. Dette kan dog variere afhængigt af bandets udstyr og scenens størrelse. Det er vigtigt at sikre, at der er tilstrækkelig tid til opsætning og nedtagning i forbindelse med arrangementet.

Hvor længe i forvejen er bandet klar ?

Som standard er livebandet klar til at starte 30 minutter før spilletidspunktet. Det betyder, at alt er sat op og soundchecket. Det er også muligt at aftale, at livebandet er klar til at starte tidligere i forvejen. Så bruger bandmedlemmerne naturligvis mere tid på opgaven, og derfor vil de opkræve et gebyr for denne ventetid.

Hvilket udstyr skal jeg stille til rådighed for bandet?

De fleste bands medbringer deres eget instrumenter og lydanlæg, men det er vigtigt at afklare dette på forhånd. Det kan også være nødvendigt at stille strøm, belysning og et backstage-område til rådighed for bandet. Kommuniker med bandet om deres specifikke behov for at sikre en problemfri optræden.

Hvor meget plads har bandet brug for?

Pladsbehovet afhænger af bandets størrelse og udstyr. Et standard band på 4-5 medlemmer vil normalt kræve et minimum af 4x6 meter. Det er vigtigt at kommunikere med bandet forud for arrangementet for at sikre, at der er tilstrækkelig plads og faciliteter tilgængelige.

Har bandet brug for en scene?

Normalt har et band ikke brug for en scene. De kan ofte spille på et frit område i salen, hvis den ikke er forhøjet. Afhængigt af rummets indretning og antallet af tilstedeværende personer kan en scene dog være en merværdi. På denne måde er musikerne mere synlige for publikum. Livebands, der ofte har brug for en scene, er premiumbands og kendte bands. Hvis du har andre spørgsmål, kan du altid kontakte os om booking af et liveband. Bandbookinger gør enhver fest vellykket.

Hvor lang tid spiller bandet, og hvor mange pauser tager de?

De fleste bands spiller i 2-3 sæt, der varer omkring 45-60 minutter hver, med 15-30 minutters pause imellem. Dette kan dog variere afhængigt af bandets repertoire og arrangementets tidsplan. Aftal med bandet, hvor mange sæt de skal spille, og hvor lange pauserne skal være.

Hvad sker der i bandets pauser?

I pauserne sørger bandet for stemningsfuld musik, som de spiller over deres lydanlæg. Musikken er naturligvis i tråd med den musik, der spilles under arrangementet. Nogle bands kommer med en DJ, som så sørger for musikken. Du kan selvfølgelig også booke en DJ til pauserne med alle livebands.

Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!