Funk acts til din begivenhed

Funk.jpg

Funk booking

Overvejer du og din partner at holde en fest for nogle familie og venner, men vil du gøre noget unikt til det, og ved du ikke nøjagtigt hvad det skal være endnu? Har du overvejet at booke et funk-tema til den fest eller begivenhed, du arrangerer? Funk er en genre af musik, der på trods af sin relative lille følge i Danmark kan være fantastisk til fester. Genren funk stammer fra 1960'ernes USA, og stammer originalt fra en blanding af soul, jazz og rhythm & blues (R&B). Funkmusik er for det meste baseret på en stærk baslinje og trommerytmer.

Vi graver lidt dybere ind i hvad funk er, hvordan det er vokset siden 1960'erne, og hvordan det har påvirket de andre mere kendte musikgenrer.

Lidt om Funk historien

Oprindelsen af ​​ordet funk er faktisk ret spændende, da det er et ret negativt slangord. Ordet henviser oprindeligt til en noget skarp (læst: ond) kropslugt, selvom det også kan henvise til nogens uanstændige holdning eller stil. I begyndelsen af ​​genren handlede teksterne til funk-sange hovedsageligt om de svære levevilkår for mange sorte amerikanere i USA på dét tidspunkt, så sangene havde mange foreninger med tragiske historier, vold, håbløshed og også dårlig lugt.

Det var James Brown og hans band, der gjorde de genkendelige funk-beats populære blandt den større offentlighed i slutningen af ​​1960'erne, og det berømte band Sly og Family Stone begyndte snart at bruge de funky beats og rytmer som basis for meget af deres musik. Deres sang Thank You fra 1970 betragtes generelt som en af ​​funk-klassikerne.

I 1970'erne fortsatte funks popularitet som genre kun med at vokse. Verdensberømte artister og bands som Kool og banden, The Temptations og Stevie Wonder lavede en masse musik bestående af funky beats og tankevækkende tekster, ofte med en social kritik i baggrunden. Takket være bands som Parlamentet-Funkadelic blev funk også en form for selvudtryk og personlig frigørelse, som virkelig vandt popularitet i denne periode..

Funk-musikken spillede spille en rolle i diskotek-æraen i slutningen af ​​70'erne og 80’erne. Funkmusikken fra 80’erne er blandt andet stærkt præget af musikkens mere seksuelle tekster. Kunstnere som Rick James og Prince var ansvarlige for dette med deres musik. Genrens voksende popularitet fik også forskellige facetter og aspekter af musikken til at påvirke andre musikgenrer, såsom hardrock og punk.

Da rapmusikken virkelig blev populær i 1980'erne, var eksempler på funk-sange fra 1970'erne et almindeligt element i rap-sange. For eksempel debut albummet til den legendariske hiphop-kunstner og producent Dr. Dre er ifølge manden selv i store træk inspireret af funk-band Parlamentet og Funkadelic. På denne måde blev funk en mere markant del af afroamerikansk og global sort kultur som en slags historisk forbindelse mellem moderne hip-hop og kulturelle bevægelser fra fortiden.

Som en del af hiphoppens voksende indflydelse på den generelle popkultur siden 80’erne og 90’erne, ville funk til sidst også spille en vigtig rolle i udviklingen af ​​meget (amerikansk) dansemusik i 90’erne. Så selvom du ikke hører funk særligt ofte, har du sandsynligvis hørt en masse funk-inspireret musik, hvilket gør det endnu sjovere at booke funk til din næste fest eller begivenhed.

Hvad Evenses kan tilbyde dig

For folk, der aldrig har booket en fest før, kan det hele virke lidt kompliceret. Det er det dog ikke, men det er generelt smart at få hjælp fra en event specialist, der har erfaring med at booke funk-fester i Danmark. Hos Evenses har vi foretaget tusindevis af bookinger til forskellige klienter gennem de sidste par år. På den måde er du ikke alene, og du kan til enhver tid stole på vores eventspecialisters ekspertise.

Du kan starte med at se på de tilgængelige muligheder i vores sortiment. Ved hjælp af søgemaskinen på vores hjemmeside kan du allerede udforske mulighederne, mens du også kan kontakte os, hvis du gerne vil snakke om din funk booking.


Er du ikke sikker på, hvilken underholdning der passer bedst til dit næste event? Eller vil du arrangere en stor fest og har brug for hjælp og råd? Så er vi på Evenses klar til at hjælpe dig. Vi er glade for at fortælle dig om de forskellige muligheder, og kan tilbyde dig forskellige løsninger til en vellykket fest. Vi står klar til at give dig uforpligtende rådgivning og tilbud.



Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!