Jazz til din begivenhed

jens-thekkeveettil-dBWvUqBoOU8-unsplash.jpg

Jazz booking

Skal du giftes med manden eller kvinden i dit liv, og overvejer du, hvordan du kan gøre din store dag endnu helt perfekt? Er du en del af dét udvalg, der er ansvarlig for den årlige kontorfest i år, og er du ikke helt klar over hvem der skal levere musikken endnu? Det er meget Har du allerede overvejet at booke jazz til dit event?

At booke jazz kan gøres på mange forskellige måder, afhængigt af den type fest, du skal arrangere, og dine egne præferencer. Hvis du skal arrangere en fest eller begivenhed, som du virkelig ser frem til, men hvor du ikke lige er helt vild med at stå med hele ansvaret selv, kan du overlade bookingen af ​​hele jazzfesten til os. Alt fra at finde den perfekte placering og etablere de nødvendige installationer, til at arrangere catering og finde den passende underholdning. Alt hvad vi har brug for er dine ideer og input til din perfekte begivenhed.

Du kan lade os udføre de opgaver, som du ikke har tid eller lyst til. På den måde har du meget mere tid og energi tilbage til de opgaver, som du ikke kan eller ikke vil give afkald på. Vil du for eksempel også nyde atmosfæren, snacks og selskabet til selve festen? Så kan vi ansætte noget professionelt personale. Eller vil du booke jazzmusik, men har ingen idé om, hvor du skal starte? Vi kan præsenterer et udvalg af jazz bands og artister til dig på ingen tid. Specielt, hvis det er din første begivenhed som arrangør, kan det virke uoverskueligt, men vi mener, at det ikke skal være svært at booke live jazz musik.

Evenses har en omfattende portefølje af muligheder og live artister, som vi allerede har foretaget utallige bookinger med. Vi er glade for at bruge denne ekspertise og erfaring til at hjælpe dig, så du kan booke det perfekte jazz-tema til din begivenhed. Nu hvor du forhåbentlig har et klarere billede af, hvordan en jazz-booking fungerer, vil vi se på, hvad jazz er, og hvilke former for jazz, der er populære i dag.

Hvad er jazz?

Jazz er et kollektivt navn, der henviser til en musikgenre med rødder i den afroamerikanske befolkning i New Orleans (USA) i slutningen af ​​det syttende og det tidlige tyvende århundrede. Selve navnet stammer sandsynligvis fra ordet “jasm”, et slangord fra 1960'erne, der betyder noget stil med "energi" eller "pep". Det er virkelig svært at definere jazz præcist, især på grund af de mange stilarter og kulturer, der har påvirket musik gennem årtierne, herunder traditionel vestafrikansk musik, Afro-cubansk habanera og blues.

Hvad de fleste typer jazz har til fælles, er improvisationselementet. I jazzmusik er vægten meget mere på kunstnerne, den måde, musikken spilles på, og den interaktion, som kunstnerne har med publikum. For eksempel er Dixieland-jazz kendt for live-interaktionen mellem bandets medlemmer, hvor et af medlemmerne altid spiller en melodi, og et af de andre bandmedlemmer altid spiller en modmelodi. Jazz fra bigbands fra 30’erne og 80’erne af det tyvende århundrede er lidt mere kohærente med hensyn til musikalsk samspil.

Hos Evenses ved vi, hvilken værdi jazz kan have til en fest, bryllup eller anden lejlighed. Derfor tilbyder vi en lang række muligheder inden for genren, fra jazzduoer til big bands og fra Dixieland-jazz til flere former for moderne smooth jazz. Du kan også booke jazz performers, der spiller dine yndlingssange eller for eksempel Top 40 af 2018 på en jazzet måde på din fest. Med andre ord er jazzgenren meget omfattende, men Evenses kan hjælpe dig med at organisere og realisere den fest, du leder efter.

Populære former for Jazz

Når man booker jazz, er en af ​​de komplicerede dele at bestemme mellem meget forskellige typer jazz, men det er også gode nyheder for dig som arrangør. At dette valg skal træffes, viser også, at du kan gå i mange forskellige retninger med jazz med hensyn til din anledning, fest eller begivenhed. Derfor opsummerer vi nogle af de former for jazz, der er populære i dag.

Smooth Jazz

Smooth jazz er en af ​​de mest populære former for jazz i dag, delvis fordi det generelt er meget let at lytte. Den mest smooth jazz har et tempo mellem 90 og 105 BPM. Saxofon og guitar er meget almindelige instrumenter i smooth jazz.

Dixieland Jazz

Dixieland-jazz kaldes også undertidens New Orleans-jazz, fordi denne form for musik stammer fra den amerikanske by New Orleans, i den sydlige del af Louisiana, i begyndelsen af ​​det tyvende århundrede. På baggrund af dette kan Dixieland-jazz ofte sammenlignes med ragtime takket være den hyppige tilstedeværelse af messingband, banjos og klarinetter.

Latin Jazz

Med den voksende popularitet af latin-musik, såsom reggeaton og bachata, i Skandanavien i de seneste år, er latin-jazz også blevet mere populær. Denne type jazz har mange indflydelser fra merengue og salsa, selvom rytmen generelt er meget lavere end disse musikgenrer. Et af de typiske træk ved latin jazz er at slaginstrumenter, såsom timbales, bongoer og congas, spiller en centrale rolle.

Hvad kan Evenses tilbyde dig?

Som specialist inden for underholdning har vi en bred portefølje af jazz-acts, der er velegnede til alle slags fester og begivenheder - alt fra fødselsdage og temafester til bryllupper og firmaarrangementer. Uanset om du holder en fest for familien i haven og vil give den et musikalsk indskud, eller organisere en firmafest, hvor du vil tilbyde noget original underholdning, hjælper vi dig gerne med at finde og booke den ideelle mulighed til din fest. Læs mere om vores forskellige jazz artister her

Ved at booke et live jazz-act kan du gøre dit event helt unikt. Når alt kommer til alt, hvor mange af dine gæster har nogensinde haft mulighed for at opleve et live jazz-show, der er specielt tiltænkt dem? Live musik kan altid skabe den gode stemning, du leder efter. Så hvis du er interesseret eller har brug for hjælp, så send vores eventspecialister en e mail.


Er du ikke sikker på, hvilken underholdning der passer bedst til dit næste event? Eller vil du arrangere en stor fest og har brug for hjælp og råd? Så er vi på Evenses klar til at hjælpe dig. Vi er glade for at fortælle dig om de forskellige muligheder og tilbyde dig forskellige løsninger til en vellykket fest. Vi står klar til at give dit uforpligtende rådgivning og tilbud



Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!