Skal vi have live musik til festen?

pexels photo

Livemusik - skal / skal ikke

Det er en stor post i budgettet at booke et band eller anden form for underholdning til festen, og er derfor noget, der skal overvejes grundigt. Det kan være, at der er et musikanlæg til festen. Hvis man bruger et musikanlæg er det vigtigt at sørge for at musikken er "jævnt fordelt" så der ikke er gæster, der ikke kan høre noget fordi musikken er alt for høj. Så sørg for at teste lyden og eventuel finde nogen, der kan stå for at stoppe musikken, når der er indslag som taler og sange.

Hvad kan live musik så som et musikanlæg ikke kan ?
Til fester kan live musik generelt deles op i 3 kategorier:

  • Baggrundsmusik under et måltid/en reception

  • Musik i form af indslag

  • Musik man kan danse til

Hvis vi starter med musik under maden:
Du har sikkert været til en fest, hvor der har været en musiker' eller en pianist, der spiller og synger under maden. Dygtige musikere sørger for lidt baggrundsstøj, så der aldrig er helt stille, og de kan give en helt særlig stemning til dit arrangement Vi har vel alle sammen været til en fest, hvor der var lidt for stille. Det kan man undgå med en musiker.

En live musiker kan dog mere end det. Som at holde gang i festen med lidt skålesange og fællessang. Det er ikke sikkert, at det passer til din fest, men det er noget du kan snakke med musikeren om inden festen, så i får aftalt hvilken stemning i ønsker. Det kan også være en stor hjælp at have en musiker til at holde formen på festen, så gæsterne ikke forsvinder hele tiden, eller at I sidder med hovedretten alt for længe og får suget luften ud af festen. Det er rart at have en der kan signalere, når det er tid til noget nyt.

Skulle der være et indslag i løbet af festen, så som selskabssange, så har I de bedste forudsætninger med en live musiker'. Giv ham/hende gerne et eksemplar af sangen før I går til bords, så han/hun kan nå at forberede sig. I får simpelthen en der synger for og en der holder tempoet, så sangen ikke bliver en form for kanon. De fleste musikere spiller også op til dans og I skal derfor ikke ud og booke flere musikere. Nogen gange har de endda et band, der kommer og spiller op til dans, ellers så kan musikeren sagtens få gang i dansegulvet uden et band.

Musik i form af indslag
Ønsker du en pause fra spisningen, hvor du kan overraske dine gæster, så kan et indslag i løbet af festen være en god idé. Det er dog vigtigt at fortælle køkkenet, at der kommer et indslag. God kontakt med personalet kan virkelig gøre en kæmpe forskel for festen. Spørg dem endelig til råds. De holder trods alt fester flere gange om ugen.

Det er næsten kun din fantasi og måske dit budget, der sætter grænser for indslag til din begivenhed. Hvis du ønsker at booke et indslag skal du sørge for, at der er en kontaktperson, som artisten kan ringe til på dagen. Det kan ofte være svært at finde rundt i en by man ikke er kendt i. Hvornår passer det ind i festen at der kommer en pause på cirka 30 minutter ? Her kan du spørge artisten eller stedet du holder festen til råds. Du er også velkommen til at kontakte Evenses for gode råd.

Dansemusik
Elsker du at danse ? Så kunne en DJ eller et live band helt sikkert sætte gang i dit arrangement. Udover at de spiller de største hits, der kan fylde dansegulvet, har de ofte også lys med, så man får den helt rigtige atmosfære. Om du skal vælge DJ eller et band er helt op til dine præferencer. Live musik til en fest kan skabe energi og liv.

Med en DJ får du musikken præcis som du kender den, og med et band får du en ny version af nummeret. Noget du skal tænke over med dansemusik er om du har plads til en DJ og bandet. Og hvornår sætter de op til musik? Det tager ofte 45-60 minutter at sætte deres udstyr op. Derfor kan det være en god idé at spørge dem om de kan sætte det op inden gæsterne kommer eller at der er et andet lokale i kan være i indtil der skal danses. Det gør ikke noget at der er en pause fra desserten til kaffen.

Hvad koster et band?

Kig på vores hjemmeside - der står vejledende priser for musikerne og artisterne. Oplys gerne dit budget når du kontakter os også kan vi nemmere finde noget i din prisklasse. Ofte er et band lidt dyrere end for eksempel en DJ eller musiker, da det her kun er 1-2 personer, mens et band mindst er 3 personer. Derfor bliver bands ofte dyrere jo større de er. Der er også andre ting der påvirker prisen, som hvor meget erfaring de har og transport.

Hvad er et godt alternativ til et band?

Gode alternativerne til et band kan være en dj eller en solo musiker. Se eventuelt vores udvalg her på hjemmesiden og se om du kan finde noget der passer dig.

Hvad fungerer godt som baggrundsmusik til maden

Ønsker du jazz musik eller dinner musik så kig på vores jazzduo eller pop duo side. Det kunne også være en pianist, violinist eller saxofonist, alt efter hvilken slags middagsarrangement det er til



Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!