4 gode tips til bryllupsfesten

Brudebuket billeder af brudepar

Tips til at planlægge det perfekte bryllup

Når du skal planlægge en bryllupsfest er der en nærmest endeløs liste af opgave, du skal have styr på. Der skal tages højde for hver eneste detalje hvis jeres store dag skal blive helt perfekt. Derfor kan det være meget hjælpsomt at række ud til nogen, der har erfaring med at planlægge bryllupsfester - og dér er du kommet til den helt rigtige hjemmeside.

Vi har en enorm mængde erfaring med at planlægge underholdning, catering og alt andet til bryllupper, og vi har her samlet fire gode tips til at planlægge et bryllup:

1. Book en god og passende bryllups dj

Bortset fra det faktum, at du ønsker at bestille en DJ til en attraktiv pris, bør det være endnu vigtigere, at Dj’ens kvalitet er tip top. Det er derfor ikke fornuftigt at vælge den billigste DJ til dit bryllup, da en god DJ vil bidrage væsentligt til stemningen til din fest.

Siden DJen står for at vælge musikken til din bryllupsfest, og har derfor en meget stor indflydelse på hvordan festen forløber resten af aftenen. Så tænk over hvilken DJ, du er interesseret i - især hvis du vil have ham/hende til at spille hele dagen.

En bryllups DJ med stor erfaring ved præcis, hvordan man reagerer på dine gæsters ønsker, og han/hun kan altid spille den rigtige slags musik. Vi kan rådgive dig om hvilken DJ der passer bedst til din fest ud fra dine ønsker.

Vil du hellere have lounge eller house musik til festen efter brylluppet? Eller er en allround DJ dit ønske? Vi hjælper gerne med beslutningen, så du ender med at få lige præcis den DJ, du ønsker dig.

2. Book en DJ med en live musiker til

Det er altid muligt at bringe DJ’ens musik til et endnu højere niveau ved samtidigt at booke en live musiker. De sange, DJ’en spiller, kan gøres mere levende ved at der også står en live musiker og spiller ved siden af.

Den mest almindelige og populære kombination er en DJ med en saxofonist. Ud over det, er der mange andre måder at supplere DJ’en til dit bryllup på - f.eks. med en sanger, sangerinde, trommeslager eller violinist. Bare book live musik til din DJ.

Du kan bestille de to musikere direkte sammen, men det er ikke et problem at finde en musiker, hvis du allerede har en DJ til din fest. Det er dog en god idé at vende den med din DJ først, så du er sikker på, at han/hun har erfaring med at spille med en musiker.

3. Book et bryllupsband

For at give festen et ekstra pift, bør du ikke gå glip af et festband til din bryllupsfest. At booke et band til dit bryllup kan skabe en rigtigt god stemning, og få dine gæste ud på dansegulvet. Der findes et rigtigt band til enhver smag og budget. Igen kan vi hjælpe dig med råd til det bedste band til din bryllupsfest.

Det mest populære valg er et coverband, der dækker alle genrer og spiller musik til alles smag. Jazz trioer og jazzbands egner sig også godt til bryllupper, og er også populære. Generelt kræver bands mere planlægning og forberedelse end soloartister og duoer, så det er vigtigt at være ude i god tid. Hvis du har spørgsmål eller vil have flere gode råd, kan du altid kontakte os.

4. Lyd og teknik

Til en fest er det vigtigt, at musikken kan høres af alle gæsterne, hvilket blandt andet afhænger af musikken, du har hyret til festen, og antallet af gæster. Jo større mængden af mennesker er, desto mere forstærkning er nødvendig. Generelt kan DJs og bands stå for lydudstyr til op til 150 mennesker, så du behøver ikke bekymre dig om noget, fordi lyden, lyset eller instrumenterne allerede er inkluderet i tilbuddet.

Hvis teknologien allerede er tilgængelig på stedet, anbefaler vi, at du giver os besked, så vi kan tage højde for dette ved beregningen af prisen. Hvis ikke, kan vi selvfølgeligt også være med til at finde en løsning. Når du bestiller hos Evenses, kan du se frem til ikke at skulle bekymre dig om, at være opmærksom på hver eneste detalje til din fest.

Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!