Populære temaer til din fest

Temafest

Temafester

Ønsker du at planlægge en temafest til en kommende fødselsdag, firmafest eller andet? I så fald vil dette blogindlæg hjælpe dig, da blogindlægget fokuserer på populære temafester. I blogindlægget fremhæves de fem bedste temafester, som garanterer en sjov og uforglemmelig begivenhed.

Det positive ved temafester er, at du kan lade din kreativitet løbe afsted. Du kan tilpasse diverse elementer til temaet, hvilket for eksempel kan være udklædning, pynt, musik samt mad og drikke.

I nedenstående er der listet 5 super fede og sjove temafester:

  • Temafest: Afterski
  • Temafest: Casino
  • Temafest: Årtier
  • Temafest: Bogstavstema
  • Temafest: Oktoberfest

Disse temafester er uddybet, således du kan få idéer og søge inspiration.

Temafest: Afterski

Til denne temafest er det vigtigt at skabe den rigtige stemning af skiferie. Dine gæster skal drømme sig til Alperne med kunstig sne, øl og schlagermusik.

Udklædning
Til en temafest med fokus på afterski er det vigtigt, at dine gæster kommer udklædt i sit bedste afterski-tøj. Til en afterski temafest er udklædningen således bestående af skitøj og skibriller.

Pynt og musik
Til en afterski temafest er det altafgørende, at pynten understøtter temaet. Dette kan for eksempel være pynt i form af ski, kunstig sne, diverse drikkevarer og en bar. Endvidere er det altafgørende, at musikken bidrager til temaet. Til afterski er det velkendt, at der er festlig musik. En idé er derfor at booke en DJ hos Evenses, som spiller de mest populære afterski-sange.

Mad og drikke
Hvis du holder en afterski temafest, kan du byde gæsterne på øl med et fadølsanlæg. Dette kan Evenses hjælpe dig med at booke. Endvidere kan du byde gæsterne på mad fra en foodtruck, hvor maden tilpasses temaet.

Temafest: Casino

Til denne temafest er det oplagt at skabe den rigtige stemning ved at booke et casino. Dette kan Evenses hjælpe med, da Evenses kan sørge for professionelt udstyr og dygtige dealere, som bringer casinostemningen i top.

Udklædning
Til en temafest med fokus på casino er en mulighed, at dine gæster er iklædt henholdvis smoking og cocktailkjoler. Til en casino temafest må det gerne være eksklusivt, hvorfor udklædningen er ekstraordinær.

Pynt og musik
Det er vigtigt, at både pynten og musikken understøtter casino temafesten. Pynten kan for eksempel være mønter med dollartegn, et rødt glimmerforhæng og en roulette med shots. Endvidere kan musikken komme fra en violinist, som spiller skyfall, mens dine gæster boltrer sig i jetoner og mafia-penge.

Mad og drikke
Hvis du holder en casino temafest, kan du byde gæsterne på eksklusive cocktails. Dette kan Evenses hjælpe dig med at booke, da Evenses kan arrangere en cocktailbar, der er tilpasset din begivenhed. Forestil dig for eksempel James Bond: shaken, not stirred.

Temafest: Årtier

En årtier tema fest er bare at vælge dit ynglings årti, det kunne være du elskede neon farver, kæmpe øreringe og crepet hår så er en 80ér tema fest lige noget for dig. Kan også være du er helt skudt i 20 érnes Jazz og mode, så er det festen for dig.

Udklædning
Til en årtier tema fest, skal udklædningen selvfølgelig passe til årtiet. Så hvis du holder en 00erne temafest, så kunne du hoppe i et outfit af fuld denim eller hoppe i et par bamsestøvler. Det kunne også være du holdte en 50erne temafest, hvor du skulle hoppe i swing kjolen eller nederdele eller gå med læderlooket som Danny Zuko.

Pynt og musik
Her er det igen det valgte årti der bestemmer hvad pynten og musikken står på. Her ville man kunne spille sange fra kunstnere som storhittede i det valgte årti. Det kunne være The Jackson 5, Tom Jones eller Aretha Franklin skulle få gæsterne på dansegulvet til din 70er tema fest. Eller det kunne være din 90er temafest skulle byde på hits fra Spice girls, Aqua eller MC Hammer.

Mad og drikke
Her er det oplagt hvis man holdte en 70erne årti fest at byde sine gæster på noget så simpelt og lækkert som en rejecocktail. Eller kunne det være du ville imponere dine gæster med en overdådig champagnetårn. Ellers er det bare at undersøge hvad der var det store hit inden for mad og drikke i det gældende årti.

Temafest: Bogstavstema

Bogstavstema er et lidt anderledes, men samtidig super sjovt tema. Det går ud på at man vælger et bogstav, det kan være man er super glad for bogstavet "B" og så er bogstavet til temafesten valgt. Bogstavet har indflydelse på hvad gæsterne kommer klædt ud som, hvad pynten skal byde på osv.

Udklædning
Kun fantasien sætter grænser ved en bogstavstema fest. Et eksempel på en udklædning ville være, hvis festen havde bogstavet "H". SÅ skal man ikke klæde sig ud som et "H", men derimod en kendt person der starter med H, en fiktivkarakter eller noget helt trejde. Det kan være man klæder sig ud som Harry Potter, H.C Andersen eller en heks.

Pynt og musik
Her er det heldigt man kan få folieballoner med bogstaver som kan fuldføre temaet til perfektion. Derudover er det igen kun fantasien der sætter grænser for hvad pynten kan byde på. Det kunne være man holder en "B" temafest, og fylder lokalet med bolde og balloner. Musikken kan byde på sange eller kunstner der starter med det aktuelle bogstav.

Mad og drikke
Her ville man skulle være kreativ, men man kan altid finde mad som starter med bogstavet og dermed servere en spændende, special og ikke mindst anderledes buffet til ens gæster. Hvis man her holdte en "S" temafest kunne man byde gæsterne på Sandwich, Spaghetti eller salat. En god ide til desserten ville være at bage en kage og udforme det som det valgte bogstav.

Temafest: Oktoberfest

Til denne temafest er det vigtigt at skabe den rigtige stemning med den rette udklædning, pynt samt mad og drikke.

Udklædning
Til en oktoberfest er det oplagt, at dine gæster er iklædt lederhosen eller tyrolerkjoler. Disse fås i flere farver, hvorfor der er mulighed for en farverig temafest.

Pynt og musik
Til en oktoberfest er det vigtigt at pynte op, da stemningen skal være den rigtige. Dette kan være pynt i form af ternede blå og hvide duge, tyske flag og balloner i passende farver.

Mad og drikke
Hvis du ønsker en oktoberfest, er det oplagt at byde på øl i store ølkrus. Dette kan Evenses hjælpe dig med, da Evenses kan booke et fadølsanlæg efter dine behov og ønsker. Endvidere er det oplagt at servere tyske retter, hvilket for eksempel kan være pølser fra grillen. Her kan en god idé være at booke en pølsevogn.

Ønsker du hjælp til at planlægge din temafest?

I så fald kan eventspecialister hos Evenses hjælpe dig, da vores eventspecialister har arrangeret adskillige temafester. I samarbejde med dig kan vores eventspecialister planlægge din temafest, således temafesten lever op til dine behov og ønsker.

Vi er klar til at hjælpe dig, så du er velkommen til at kontakte os på e-mail eller over telefon, hvis du har spørgsmål.



Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!