5 grunde til at booke et festband

Book live band fest band til din begivenhed

Overvejer du, om du skal booke et festband?

Det er en stor beslutning at vælge hvilken slags live musik man skal have til sin fest. Vi har fuld forståelse og ved at det ikke er en nem beslutning. Vi vil gerne hjælpe dig med din beslutning, og vi har derfor lavet 5 grunde til hvorfor et band er en god ide.

1 Det piller op til dans

Ønsker I at gæsterne skal danse og synge hele natten lang. Her kan et band netop gøre dette. Der er ikke noget, der får gang i et dansegulv som et live band, og gerne ét med en masse lys og evt. et dansegulv. Bandet kan hjælpe dig med at få dine gæster ud på dansegulvet og skabe en fed stemning.

2. Musik til festen uanset generation

Er du i tvivl om, om I er for mange mennesker med forskellige musiksmag? Det gode ved live bands er, at de har et bredt repertoire med de store hits fra 1960'erne og frem til det der bliver spillet på hitlisterne i dag. Det betyder at der er noget for alle generationer. Derudover kan I lave en aftale med bandet om repertoire og om eventuelle musikønsker.

3. Feststemning

Når du booker et festband, så booker du en faktisk feststemning. Du får et band, der har glædet sig til at få gang i din fest og komme ud at optræde. Så husk endeligt at have plads til et dansegulv, så dine gæster kan give den gas!

4. Festens tema

Det er en mulighed at vælge lige den slags band man ønsker, måske er du kæmpe dansktop fan eller måske kan du ikke få nok af de svenske musikikoner ABBA. Du kan derfor vælge at booke et tribute band, som spiller din yndlingskunstneres sange hele aftenen og natten lang. Dette passer også godt til en temafest. Hvis I holder en melodi grand prix fest ville et Abba tribute band være passende eller måske holder i metal fest og har brug for et rock band. Find eventuelt inspiration til et tema her.

5. Få en uforglemmelig aften med et live band

Levende musik er altid noget der sætter gang i dit arrangement, og det ville du i den grad få med et live band. Dygtige musikere kan gøre din næste fest fantastisk, og skabe en god stemning hele aftenen. Hvis du booker et band gennem Evenses får du bands med flere års erfaring og tusindvis af fester i bagagen. Så hvis du skal holde den fedeste fest og få en uforglemmelig aften så er et band lige det, du mangler. Book live musik igennem Evenses, så kan vi hjælpe dig med at få dit drømme arrangement til at blive til virkelighed.

Har du budgettet til et band?

Der kan være udfordringer ved at have et stort eller et lille budget og hvordan får man mest ud af sit budget. Man må prioritere hvad der er vigtigst for en, og hvis man ikke har så mange penge så er catering nok vigtigere end et band. Hvis I har besluttet, at I skal have musik, men ikke har råd til et band, så kan en duo eller en DJ være en løsning der ville passe bedre til jeres budget. Vi har mange musikere og grupper fordelt i hele landet, så kontakt os endeligt, så hjælper vi dig med at finde den helt rigtige underholdning til dit arrangement.


Du kan altid kontakte os, hvis du har spørgsmål eller har brug for rådgivning i forhold til din fest. Du er velkommen til at udfylde kontaktformularen så vil vi kontakte dig og sammen finde den bedste løsning for din fest.



Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!