Tips til at vælge underholdning!

Fest med folk der danser

Står du og mangler underholdning til et arrangement?

Når du planlægger en fest, er der altid et hav af opgave, som du skal have styr på. Det kan i længden godt blive uoverskueligt, og det er netop her, at et eventbookingfirma som Evenses kan hjælpe dig med råd og vejledning. I dette blogindlæg giver vi dig fem nyttige tips til underholdning til din kommende fest.

1. Find ud af hvad dine gæster ønsker

Den vigtigste ingrediens for en vellykket fest er, at du og dine kolleger har det sjovt. Derfor sørg for at få forventningsafstemt før festen og find ud af, hvad dine kolleger forventer af arrangementet. Ønsker du en fest, hvor I danser til allersidste minut eller er det et middagselskab, hvor i ønsker underholdning? Få endelig snakket igennem med dine kolleger.

Tænk over, hvilken slags fester du og dine venner har nydt mest førhen, og brug disse oplysninger til at sikre, at så mange som muligt får en god fest. Du skal dog være opmærksom på, at det ikke er alles ønsker, vil kunne imødekommes. Vores tip ville være at booke underholdning, der appellerer til majoriteten.

2. Forskellige underholdningstyper til forskellige lejligheder

Der findes mange forskellige slags underholdning, men det er ikke al underholdning, der passer til alle slags begivenheder. Det er derfor godt også tænke på, hvilken form for underholdning, der er passende til dit arrangement, og hvornår på aftenen, du vil have det.

Er du interesseret i underholdning, som kan åbne festen? Så kan du se for eksempel en flash mob eller et danse show. Er du interesseret i at få dine gæster til at danse hele natten? Så er en DJ, Coverband eller et festand bedre egnet, da live musik kan være med til at skabe en mere levende, og ikke mindst inddragende atmosfære til din fest.

3. Find et godt kompromis.

Du og dine gæster er sandsynligvis forskellige, nogle er til dagens hits, andre rock og nogen helt tredje til jazz. Der vil altid være nogen, der ikke kan lide den underholdning du vælger. For at løse dette problem anbefales det at bestille forskellige former for underholdning til forskellige dele af aftenen. Forskellige former for underholdning kan gøre festen varieret, og således er der noget til hver smag.

For eksempel, kan du leje et coverband, der spiller varieret musik under middagen og i starten af aftenen. Derefter kan du så ansætte en DJ til at spille hits i løbet af den sidste del af aftenen.​ Denne kombination kan give en balance til festen, hvor gæsterne først bliver inddraget meget under live musikken, og senere bare skal fokusere på at nyde DJens musik.

4. Afslut sammen

Hvis festen indeholder flere typer underholdning på samme tid, bliver gæsterne opdelt. Alle vil sandsynligvis sætte pris på aftenen og den underholdning, der appellerer til ham eller hende, men de vil ikke nødvendigvis ende sammen. Dette kan få festen til at blive opdelt, hvilket ville være synd.

Vores fjerde tip er derfor at samle og afslutte aftenen sammen. Det er derfor tilrådeligt at bestille en afsluttende underholdning. Dette forhindrer også dine kolleger i at vende hjem, da de ikke ønsker at gå glip af den afsluttende underholdning.

5. Lav en prioritetsliste

Så nu er det tid til at vælge underholdning til firmafesten. Vores første tip er selvfølgelig at anmode os om flere tilbud og sammenligne dem med hinanden. Glem ikke at kontrollere, hvad der er inkluderet i prisen, skal du stå for lyd og lys udstyr, eller er det noget, som kunstneren bringer, herunder rejseudgifter, eller bliver de opkrævet senere?​

Sæt derefter alle muligheder op ved siden af hinanden og sammenlign. Vil det være svært at vælge imellem underholdningen? Det kan være med til at oprette en prioriteringsliste.

Skriv fordele og ulemper ved hver mulighed og giv dem en karakter, hvor 1 står for "mindre spændende" og en 5 står for "meget spændende". Tilføj derefter fordelene og ulemperne ved alle mulighederne og foretag dit valg baseret på det, du kommer frem til.

Hvis du mangler gode idéer til din fest kan du altid kontakte Evenses! Vi har flere års erfaring, og kan derfor få din underholdning til at ramme hovedet på sømmet næste gang du holder fest. Vi hjælper også gerne med catering og teknik, hvis du er interesseret i det. Du kan kontakte os via kontaktformularen på vores hjemmeside, telefonen eller over email, og så vender en af vores eventspecialister tilbage til dig snarest muligt.



Hvad er inkluderet i prisen?

Alt, hvad der er nødvendigt for et succesfuldt event, er inkluderet som standard. Så prisen er alt inklusive, og der er ingen ekstra omkostninger. Der er inkluderet:

  • Screenet, Professionel underholdning
  • Penge tilbage garanti
  • Rejseudgifter
  • MOMS
  • Alternativer i tilfælde af sygdom
  • Online ønskeliste
  • Personlig event manager
  • 24/7 kundeservice
  • Montering og demontering (hvis nødvendigt)
  • Lys- og lydteknik (hvis nødvendigt)
  • Andet nødvendigt udstyr (hvis nødvendigt)
Hvordan fastsættes prisen?

Prisen afhænger hovedsageligt af følgende faktorer:

  • Den ønskede varighed af forestillingen
  • Rejsetid og rejseomkostninger
  • Eventuel belysning og/eller lydteknologi
  • Eventuel vente- og forberedelsestid
  • Gruppens størrelse
  • Kendskab til ønskede akt.

I sidste ende er hver eneste begivenhed unik. Derfor vil vi med glæde drøfte dine behov på forhånd og derefter lave et passende skræddersyet forslag.

Hvordan garanteres kvaliteten af underholdningen?

Et specialuddannet team foretager forudgående screening af vores underholdning. Her ser vi på:

  • Erfaring
  • Uddannelse
  • Forholdet mellem pris og kvalitet
  • Repræsentativitet
  • Originalitet
  • Pålidelighed med hensyn til overholdelse af aftaler

Hvad kan vi ellers holdes op på?

  • Alle numre præsenteres ved hjælp af demoer og liveoptrædener.
  • Personlig introduktion, før leverandører kan optræde på vegne af Evenses
  • Vores leverandører har også en online portal, hvor de til enhver tid kan se alle oplysninger og krav til din booking.
  • Vi ringer og sms'er til leverandørerne før bookingen for at få et sidste tjek
  • Vi arbejder kun med leverandører, som vi selv står bag, og som opfylder vores kvalitetsstandarder. I alle andre tilfælde vises de ikke på vores hjemmeside.
  • Da vi har været i branchen i næsten 15 år, har vi et godt langsigtet samarbejde med næsten alle vores leverandører.
Hvad er processen for en booking?

Vores opgave er at aflaste dig fuldstændigt, så du kan læne dig tilbage og i sidste ende få en vellykket fest. Hvordan sker det så? Sådan her:

  1. Se på vores websted, og vælg den underholdning, du kan lide. Svært at vælge? Kontakt vores team, så hjælper vi dig med at finde den rigtige løsning
  2. Du vil modtage et uforpligtende tilbud. Passer den ikke helt til dine behov? Skriv til os, så vil vi forsøge at justere det. Er forslaget efter din smag? Derefter kan du angive, at du ønsker at reservere.

Alt administrativt går som en drøm:

  1. Du kan indsende dine ønsker og andre oplysninger online.
  2. Vi laver en aftale og fakturerer, det kan altsammen betales og underskrives online.
  3. Vi planlægger al underholdningen korrekt, første gang.
  4. Vi kontakter dig kort før reservationen, for at tjekke op.
  5. Vi er klar til at gøre din begivenhed noget helt særligt!!
Hvordan kan jeg annullere?

Ønsker du at aflyse eventet? Kontakt os venligst, så vil vi forsøge at løse problemet så godt som muligt for både dig og den underholdning, du har booket. I samråd finder vi som regel den bedste løsning.

Dette er vores standard afbestillingsregler:
Når du har bekræftet din reservation, har du 14 dages betænkningstid. Du kan derefter annullere uden at angive nogen grund og uden beregning. Dette gælder kun for reservationer, der afholdes mere end 45 dage efter reservationsdatoen.

Hvis fortrydelsesperioden er udløbet, eller hvis reservationen afholdes inden for 45 dage, opkræver vi et afbestillingsgebyr. Du kan tegne en afbestillingforsikring på reservationstidspunktet for 6,8 % af reservationsbeløbet.

Afbestilling uden afbestillingsforsikring:
20 % op til 90 dage eller mere før booking
40% op til 31 dage før reservationen
60% op til 14 dage før booking
80% op til 7 dage før booking
100% op til 0 dage før booking

Afbestilling med afbestillingsforsikring:
0% op til 90 dage før booking
20 % op til 31 dage før reservationen
30% op til 14 dage før reservationen
40% op til 7 dage før reservationen
50% op til 0 dage før reservationen
+
Ved fleksibel afbestilling kan kunden, hvis leverandøren er indforstået med det, flytte reservationsdatoen én gang uden beregning.

For kendte kunstnere overholder vi de afbestillingsbetingelser, som gælder for denne part.

Hvordan foregår betalingen?

Vi har ved hjælp af betalingsudbyderen Mollie fået et helt sikkert online-betalings-miljø. Heri kan du/I vælge imellem følgende betalingsmetoder;

  • Ideel
  • Bankoverførsel
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalingsknap
  • Belfius Pay-knap

Du kan vælge følgende betalingsbetingelser:

  • 100% depositum på forhånd
  • 50 % når reservationen foretages, de resterende 50 % 14 dage før reservationen

Kun for virksomheder:

  • Betaling 30 dage efter booking (tillægsgebyr på 2,9 %)
  • Betal 60 dage efter booking (tillægsgebyr på 6,8 %)
Hvad sker der, hvis min fest ikke kan afholdes på grund af Corona?

Vil du gerne booke underholdning, men er ikke sikker på, om din festdato kan gennemføres?

Hos os kan du til enhver tid flytte din reservation gratis, hvis din fest ikke kan afholdes på grund af regeringsforanstaltninger.

Vi tilbyder denne garanti helt gratis!

Hvad sker der, hvis underholdningen ikke kan optræde i sidste øjeblik?

Vi har altid en backup-mulighed til rådighed.
Vores team er til rådighed 24 timer i døgnet, så hvis den underholdning, du har bestilt, ikke kan optræde på grund af force majeure. Så vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at finde en erstatning der er mindst lige så god.

Fordi vi har et så stort netværk, lykkes det os altid.

Kvalitetsgaranti
Personlig service
Altid garanti
Erfaring fra 10.000+ events
Skal dit event blive en succes?

Vi er her for at give dig en dag, du aldrig glemmer.

Advice
Har du brug for hjælp og rådgivning?

Vi er klar til at hjælpe dig!